Otrzymał SMSa i stracił kilkanaście tysięcy złotych

Mieszkaniec Kwidzyna stracił 17,5 tys. zł. z konta bankowego po otrzymaniu fałszywego sms-a o konieczności uregulowania niewielkiej kwoty zaległości za telefon komórkowy. Aby uniknąć podobnych problemów należy uważnie czytać wszystkie otrzymywane wiadomości, a przede wszystkim nie klikać w podejrzane linki, szczególnie jeśli prowadzą do systemów elektronicznych płatności.

Do Komendy Powiatowej Policji w Kwidzynie zgłosił się mężczyzna, który poinformował, że został oszukany. Ustalono, że otrzymał sms-a z informacją, że musi uregulować zadłużenie za usługi telefoniczne w wysokości 1,53 złotych. W przeciwnym razie użytkowany przez niego telefon zostanie zablokowany. W wiadomości znajdował się też link przekierowujący na stronę internetową banku, który miał ułatwić spłatę zadłużenia. Mężczyzna nie podejrzewając oszustwa kliknął w link, został przekierowany na fałszywą stronę i po podaniu loginu i hasła potwierdził przelew na żądaną kwotę.

Po dokonaniu przelewu, po niedługim czasie otrzymał ze swojego banku informację o potwierdzeniu przelewu, ale na 17,5 tys. zł. Wtedy zorientował się, że został oszukany.

Policja apeluje, aby nigdy nie odpowiadać na SMS-y, e-maile nieznanego pochodzenia, zwłaszcza te zawierające treści o płatności za usługi, np. telefoniczne, dopłaty do przesyłek kurierskich bądź różnego rodzaju innych zaległości. Informacje dotyczące wszelkich ewentualnych zadłużeń zawsze możemy sprawdzić w biurze obsługi klienta firmy.

W każdym przypadku, gdy chodzi o nasze pieniądze, stosujmy zasadę ograniczonego zaufania. Nie wchodźmy na dołączone do wiadomości linki i nie logujmy się przez nie na swoje konto bankowe. (policja.pl)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *